Pia-Maria

Alla inlägg den 20 februari 2012

Av Pia-Maria - 20 februari 2012 19:32

  Pelle är en sån människa att han avskyr att ha en massa bokat på sina lediga dagar.

Vilket jag respekterar fullt upp.

Vilket jag inser själv nu vad han menar med det. Så jag vill också viga mina lediga dagar, speciellt helgerna till att vara med familj och försöka varva ned.


Idag så pratade jag med jimmy ( eksjöhus ) och fick då en förfrågan om att den 8:e eller 9:e Mars åka och titta på VÅRT HUS som håller på att byggas då.

Får även träffa arkitekten som har ritat det, vi har ju gjort en del ändringar från orginalritningen.


Men den 10-11 Mars åker Pelle till Göteborg med en kompis och den 15:e Mars åker vi på Top Gear till Globen. Sen den 21 eller 22 Mars kommer huset.

Vadå fullbokade?


Men jag lade fram informationen om att åka o kolla på vårat hus och det ville han verkligen!

Så det blir det nog. Måste bara lösa barnvaktsfrågan och sen bestämma med Jimmy också.


Så i Mars kommer vi inte ha tid för något mer än jobb och allt som har huset att göra.

Ber om ursäkt redan nu om vi alla kommer vara lite frånvarande, men just nu är det mycket.


Idag har grävaren och en kille till lagt grus i "hålet" och sen kört med en tillplattare ( ber om ursäkt att jag inte vet vad maskinerna heter ).

Varenda hamster i huset vaknade och kom fram och jag hörde hur de tydligt sa:

VAD FAN STYR NI MED?


Jag tror hela huset skakade. Skakade ända hem till mamma.

Glasen klingade i vitrinskåpet, drickan vågade sig i glaset och det var inte ens tal om att kunna se på tv i detta oljud.

Grävaren var precis utanför och körde runt med skopan, så tur att de slutar i tid för annars hade jag inte vågat kliva ut när jag skulle hämta Alfred.


Får se hur morgondagen låter, men jag tror det kommer låta likadant för de ska väl göra hela marken så.


Idag har jag även hunnit fika med Micke, Sandra, Axel & Arvid.

Så mysigt så!


dax att bära upp, eller väcka Pelle och be honom byta våning.

Vill helst att han sover bredvid mig inatt.



Av Pia-Maria - 20 februari 2012 10:35

 I fredags när grävaren sa att han skulle åka hem så kändes det som en evighet tills han skulle komma tillbaka. Jag vill inte att arbetet ska stå still :-)

Men vips så var han här igen.

Helgen bara springer iväg.

Jag lovade ju grävaren att vi skulle såga ned ett träd på tomten så det har vi styrt med.

Och så var vi på vackert dop i lördags.

Tyvärr så har jag ju inte så mycket ork så jag satt mest på mitt hörn.

Försökte vara lite social , men jösses vad min ork är som bortblåst!

Men Julia var så fin och fick så fina presenter.

Grabbarna fick sina födelsedagspresenter så dom blev ju aktiverade :-)


Sen igår så fortsatte Pelle och Pappa med det sista på trädet.

Vi var även nere i Gusum och lämnade av de två stora barnen. Ska ha lite sportlovskul med farmor & farfar.

Alfre får gå på dagis denna vecka.

Jag är helt slut. Jag måste verkligen vila denna vecka !


Nu håller dom på med att lägga i grus där huset ska stå.Börjar bygga upp grunden nu.

Men min stora undrar är just nu. När kommer de och borrar bergvärmen? Det vet jag att de brukar de göra innan huset kommer. Så får se när de kommer och gör det...


Nu hörde Pelle av sig ang sem. Han ska lämna in den idag. Jag har inte hört ett ljud från mitt jobb om det så det fick jag ringa om nu.

Man kan inte få allt här i livet och i år så gör vi något som vi troligtvis aldrig kommer att göra igen, så för oss blir det ingen sommarsemester. Vi tar semester i September.

Vad vi senast hörde så flyttar vi in 7 Sept.

Så då vill man ju ha det ledigt och bara få komma iordning.

Så vecka 36,37,38 blir 2012`s semster :-)


Dom 4 veckorna som byggarna har semester och arbetet står still kommer nog kännas som en evighet !!!!

Men då ska vi ju passa på och måla huset så vi slipper det när vi har flyttat in!

PERFEKT JU!


Just nu väntar jag på att mamma ska ringa så jag kan gå över och mysa med bebis. Min bror och hans familj kommer. Den senaste tillskottet i släkten. Arvid :-)



Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards