Pia-Maria

Alla inlägg den 9 december 2010

Av Pia-Maria - 9 december 2010 16:40

  Ibland ska man hålla tyst.

Efter maten fick jag lust att göra lite kolagodis, med Marianngodis i.

 

Ida kom in i köket och då ställer jag henne en fråga, hon svarar inte utan bara ställer en motfråga om vad jag gör.

 

Då blev jag irriterad och sa att jag kokar saft för det var så mycket bär på buskarna i trädgården.

 

Pontus måste ha hört vad jag sa, för när jag stod och bankade sönder mariannen på bänken så kom han fram och sa:

 

Vad FAN gör du för SAFT?

Vad jag skrattade. Han förstod ju inte att jag gav Ida ett dumt svar när hon inte svarade mig.

 

Idag har jag ju varit på 2 mötet.

Första mötet kan ju nog kallas för Elaka mamman, men ska man särbehandla sina barn??!!

Inte i mina ögon.

Varför ska jag ge Ida mer tid än grabbarna när hon vill berätta något?

Pontus kanske har något viktigt han oxo vill berätta.

Efter många diskussioner så frågade hon om vi ville gå med i en grupp för stammande personer.

 

Tänker då inte måla fan på väggen med hennes stammning.

Hela familjen vet att stammningen kommer av att hon är så stressad av allt från skolan, för på sommarlovet stammar hon inget!

Det ni!

Det ville inte riktigt talpedagogen ta vid sig, men efter ett par elaka kommentarer från mig, så skulle hon ta ett snack med Idas fröknar om hur dom ska lägga upp skolarbetet för henne.

 

Hon är " för " duktig och ställer alldeles för höga krav på sig själv.

 

Men i a f , bara hålla truten här hemma om vad man tycker om pedagogen och stötta Ida som jag anses är rätt!

 

Sen var vi hos skolsyster med Pontus. Allt var bra och han var 119,5 cm lång och vägde 21 kg.

 

Dax att mysa vidare med Pontus i soffan. Bäst att han är tyst så Ida får den tiden ifall hon vill säga nått!

 

STÖRD!

 

 

Av Pia-Maria - 9 december 2010 09:03

Idag är sista lediga dagen sen går jag på min jobbhelg imorgon :-( 

Vill inte :-( 

Vill vara hemma med min familj! 

 

Idag ska jag vila en stund på f.m och sen ska jag på 2 möten idag. 

Först Ida`s talpedagog som i mina ögon är helt puckad! 

Men men.. får se vad hon har att säga som är så viktigt! 

Sen ska jag till skolsköterskan med Pontus! 

Ska vi slå vad om att hon kommer tycka Pontus är smal ;-)

 

Men men! 

 

Ikväll blir det mys i a f .

 

Låg och såg på Greys i soffan igår, hade Pepe på bröstkorgen som sov som en stock.

Fick lite svårt o andas efter ett tag! 

Han var ju tung! 

hihihi

 

Nu ska jag vila lite! 

 

Hejsvejs! 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards