Pia-Maria

Alla inlägg under augusti 2011

Av Pia-Maria - 24 augusti 2011 07:50

 Är det något jag kan säga så är det att vi har inte kommit in i några svensson-rutiner i vårat hem.

Än så länge så är inte den ena dagen den andre lik.

Idag är det någorlunda vanlig. Ida & Pontus till skolan med buss och sen buss hem också.

Men annars så är det så mycket runt omkring oss nu.


Vi väntar ju på att få veta när vi får sovgäster 1 natt.

Mamma & pappa ska ju lägga golv på nya verandan och då får dom inte gå på det = kan inte gå in i huset.

Så då får dom sova hemma hos oss.

Yea right att vi bor så stort. Så bara att packa ihop oss i alla sängar & rum så ordnar det sig nog :-)


Denna vecka kommer min mage att ha 1000 fjärilar.

Jag väntar nog på ett av dom viktigaste svaret i hela mitt liv.


Får vi ett JA, så kommer hela vårt liv att ändras på ett kick ( nästan i a f )

Kommer inte att säga vad det handlar om fråns vi vet svaret.


Allt är så spännande nu för tiden :-)


Något som jag är riktigt nervös över är ju resan.

Jag blir alltid så otroligt nervös när jag ska flyga iväg. Är alltid så nervös när jag flyger dit man ska, men inte lika nervös när vi flyger hem. För då har jag ju nyligen gjort det och då har man sån hemlängtan också.

Tänk vad stark en hemlängtan kan vara.



Här hoppas jag att jag får gå hand i hand med Pelle.

Hyde Park London.

Allt han har berättat låter så vackert så jag väntar med spänning ¨på Londonresans alla upplevelser.


Nu ska jag ta och våldpussa min lille skit här hemma.

Var ett tag sedan bara jag & Alfred var hemma ensamma.



Av Pia-Maria - 23 augusti 2011 19:10

 Varje dag, vet inte varför,

Men varje dag slår mej tanken att jag har inte "småbarn" längre.

I sommar har Alfred vuxit massor " i huvudet" och blivit en stor kille.


Vi har inga småbarnsgrejer längre. Nu är han ju stora pojken!


Man har levt i småbarnsåldern så länge och nu är man ur den.

Vi har ju många som har småbarnsåldern krings sig, men inte vi längre.

nu låter det som jag är riktigt bebis sugen, men det jag vill få ur mig är att jag är så glad att vi börjar komma ur det livet.


1½ år som helt ensamstående mamma kan nog få många att glädjas över att småbarnstiden är över.


Sen pelle kom in i bilden blev vi ju en riktigt familj, men nu är vi en familj utan småbarn.

Och jag känner en sån lättnad.


Sova hela nätterna, barnen sover längre om mornarna, äter själv, Alfred klarar ju nästan allt själv.

Det är så jäkla underbart!

Så det så !!!


Idag har vi varit hos tandläkaren med Pontus. Tyvärr har han ju en tuggtand som har så dålig emalj så det blir flourtabletter till honom.

Han fick inte dom bästa tänderna har vi sett :-(


Alfred skämde ut mej totalt på vilbergens parkering.

Det gick förbi en mycket gammal tant vid bilen.

Vad heter du, frågade alfred.

Men hon var ju sååå gammal så hon hörde ju inte hans fråga, så då ryter alfred till en gång till:


KAN INTE MÄNNISKAN PRATA ELLER???


Behöver jag säga att han blev snabbt inslängd i bilen eller?

Skapligt pinsamt!!!

Men jag tror fasiken inte hon hörde det heller.


Idag hände något mycket mycket tråkigt.

Våran granne Eva hade ju en papillon som jag hjälpte till att sköta, klippa klor o sånt.

Men så dog hon februari 2010 så då tog hennes son över hunden och han bor ju granne med mamma & pappa.

Nelly som hunden heter har haft cancer flera ggr och varit opererad många gången, men har överlevt otroligt nog.

Nu fick hon en ny cancertumör som har vuxit sig stor. Så hon fick leva så länge hon klara det.


Men idag när jag var hos mamma o pappa så hörde vi ett sånt jävla skrik. helt otroligt. Lät inte som ett djur eller människa. "det" skrek o skrek o skrek.

Klart att man blir orolig så man börjar ju kolla över staketet, men hittade ingen orsak.

Tillslut tystnade det.


Efter en stund gick jag hem, men sen kom mamma över.

nelly hade ramlat nerför trappen, Så det var det skriket vi hörde.

men efter en stund hade hon gömt sig och sen hittade dom henne död.

Så himla tragiskt.

Blev riktigt ledsen när jag fick höra det.

Det skriket var enormt.

Fy fan!


Nu blir det sängvila.

Min lårkaka känns ;-)

Av Pia-Maria - 23 augusti 2011 08:51

 Trodde jag skulle ha världens träningsvärk idag, men det har jag inte. Känner av lite grann ,men den där lårkakan jag har i höger lår... fy fan!

Kände igår att jag fick ett knä i låret, gjorde inte så ont då, men idag. Fy fan.

Hoppas det läker fort.

Imorgon är det nytt 1½ tim träningspass.


Har ju fripass imorgon så det är nice.

Jobbar endast 3 pass till sen har jag ledigt 1 v.

Men det lustiga är att jag får ihop över 170 tim i a f denna månad.

Så jobbat har man gjort i a f.


Så nu är det endast


9


dagar kvar tills vi reser!


Älskar detta!!!

Längtar massor efter att få strosa runt  i London tillsammans med älsklingen.

Sitta på resturang varje dag, äta god hotellfrukost, bara gå hand i hand och ta det lugnt.

Bara få ta tillvara på våra barnfria tid tillsammans.


Nu ska jag inta sängläge och bara ta det lugnt tills det är dax att hämta babblingarna idag

Av Pia-Maria - 22 augusti 2011 21:07

 Så nu äntligen kom dagen jag bävat för * ler*

Träningen drog igång och eftersom de bara har nybörjargrupp och vuxengrupp så tog jag på mej träningskläderna och körde vuxengruppen med ida.

1½ tim träningspass.

Ärligt... trodde fan jag skulle döööö.

Ida höll ut nästan hela passet, men när hon mådde så illa att hon nästan skulle spy så fick hon kliva av. Då hade jag plågat henne klart ;-)


Är så tacksam att älsklingen tar hand om Alfred när vi andra åker iväg.


Var så kul att träna igen.

Kroppen fick sig nog en ordentligt chock så får se om man kommer upp imorgon bitti ;-)


Känner mej sååå lycklig med Pelle.

Kan inte tänka mej att vakna en enda dag utan honom.

Han är mitt allt.


Här kommer en konversation mellan våra stora barn:

Pia:

 Nu går vi bara en snabbis på marknaden för jag är så trött efter att ha jobbat hela dagen.


Pontus:

Men mamma, kan du inte få lite raster på jobbet så slipper du vara så trött.


Ida:

Näe det får hon inte, då kan hon inte tjäna pengar, ska vi leva på vatten och bröd eller, näe hon får jobba!


Behöver jag säga att jag ska påminna henne när hon har börjat arbeta????


Nu dax att sussa kudden. Kroppen behöver nog sin vila!!

Av Pia-Maria - 22 augusti 2011 10:10

 För mig känns det som om sommaren är över.

Barnen har nu börjat skolan, semestern är slut.


Idag började ju stora tjejjan 3:a och Pontus började 1:an.

Alfred är just nu äldst på sin avdelning och anses då som stora killen.


Ida får ju en del nytt nu.

Får byta sida på skolan ( igen).- Nu är hon där hon började 6-års.

Nya lärare, nya fritaledare ( grannen bor vi med honom)

Så nu går hon på samma sida som 3,4,5 och 6 års klasserna.

Alltså STORA STORA BARN!


Pontus fick ju Ida`s gamla lärare så där är inget nytt för oss, men nytt för Pontus. Dom är " bara" 19 st i klassen, vilket är skönt, med tanke på att vi är oroliga att Pontus inte kommer klara skolans krav som sätts på honom.Men vi ska kämpa och hålla ut.

Har talat om för Pontus att nu är det skolgång som gäller.

Alla går i skolan ,så det är inget som är unikt bara för honom.

Så vi får hålla tummarna att det går bra för honom.

Att han inte tjurar ihop totalt.


Nu har jag klivit av min 58,5 tim vecka och min rygg vill ta livet av mej, i snälla ord ;-)

Har riktigt ont i ryggen.

Ska inta sängläge snart och bara ta det lugnt. Jag är så fysisk och psykiskt slut efter en långvecka så det är skönt att ha måndagen till lugn o ro.


Nästa fredag flyger vi till London och jag lääängtar så mycket efter det!!!! 

Av Pia-Maria - 18 augusti 2011 20:43

 Idag blev inte dagen som jag hade tänkt mig.

Dels så är ju Pelle hemma och är sjuk, och barnen var ju lediga, så dels tyckte jag synd om Pelle som behövde lugn o ro och sen barnen som var väldigt rastlösa.


Detta löste vi med att våldgästa Maria & c/o.


Så nu har barnen lekt av sig, jag fick prata av mej, sen lite skvaller och så det vanliga. Jag hyr film hos Maria :-)

Hon hade de 2 nya Irene Huss filmerna.

Så dom lånade jag och nu har jag sett båda. Tur att de inte är så långa filmerna.

Var riktigt bra.


Ida sover hos mormor & morfar ikväll.


Imorgon är ju Pelle hemma också.

En riktigt satans förskylning han har åkt på.


Idag gjorde Pepe en sån rolig sak. Gud vad vi skrattade.

Pelle satt högst upp på trappan. de 3 översta stegen, jag satt på det höga steget in till hallen där uppe, och Alfred städade sitt rum, det var det vi höll koll på.

Och nerifrån hör vi hur Pepe ska börja gå upp, går sedan hela vägen upp, utan att titta sig för så han sprang ju rätt in i Pelles rumpa, ramlar nerför trappen och tittar med riktigt ilsken blick på Pelle. Pepe såg så sur ut efter vurpan!

hahahahaha.....


Så nu hoppas vi att dessa bakterier börjar ta slut nu så vi kan bli friska!!


Imorgon påbörjas min jobbhelg.

Känner inte alls för det, men bara bita i sura äpplet och försöka vara positiv.


Nästa vecka är lika fullbokad som mina andra veckor varit :-)

Av Pia-Maria - 18 augusti 2011 09:06

 Här pågår förskylningen som bäst i våran familj.

Idag har Pelle sjukat sig, han e riktigt förskyld.

Så helt plötsligt fick vi en dag tillsammans.

Fast hans bästa kompis heter idag - snytpapper :-)

Jag kommer på en andra eller tredjeplats idag.


Idag får vi inget besök av Malin med familj.

De ligger ju också riktigt sjuka, men vi fick till det ännu bättre med besök nästa helg då både Pelle & jag e lediga.

Så av något dåligt blev det någon bra :-)


idag e ju hela klanen hemma, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dom.

Verkar ju bli fint väder, så kanske höststäda tomten lite?


Är riktigt ledsen på alla regnskurer vi fått i sommar som förstört våra sommarblommor.

Känns inte alls kul :-(

Har nog inte varit med om det förut.


Imorgon är det jobb som gäller och sen hela helgen, så i år får Augustifestivalen klara sig utan mej :-)

Likabra det för då gör jag inte av med några pengar, för dom vill jag ha till London!


på tal om London.


15


dagar kvar !!

Sen åker jag och den underbaraste iväg!


På tal om resor.


Jag letar ju resa för fullt för mig, Pernilla och Ida.


Pernilla & jag har ju pratat i många år att vi vill resa tillsammans. Nu har vi äntligen styrt till det så att i Feb ska vi åka.

Underbara Pelle har sagt att han tar grabbarna under tiden så vi kan åka.

Men jag hittar ingen resa som jag tycker passar oss.

Snälla kom med råd & tips.

All inclusive är ett måste !!

Vi ska ha en riktigt LATSEMESTER nämligen :-)


Så om ni inte har något att göra, är riktigt sugen på att hjälpa mig så får ni gärna leta resa åt oss :-)


Dax att göra lite annat...


Pyssla om min sjuka karl t e x :-)


fast han e inte så gnällig faktiskt :-)

Av Pia-Maria - 17 augusti 2011 18:04

 idag fick jag äntligen tag i mäklaren som värderade vårat hus.

Värdet var ju från början 1,695 och efter hon varit här så värderade hon upp till 1,9.


Efter att ha pratat med henne idag så säger hon att det var en förhands värdering som huset är värt efter ALL våran renovering.


Jag visste inte vart jag skulle ta vägen då, ska en renovering på 1,3 milj höja husvärdet med knappa 200 000:- ???

Va fan, vilken jävla mäklarskola gick hon? Sängvägen eller?


Blev måttlig road över samtalet, men hon tyckte jag skulle ta ut en ny mäklare, vilket vi kommer att göra!


För JAG VET att huset behöver renoveras, men inte fan e det värt så lite, inte här ute i öbonäs.

Går granntomten, och då endast tomten på över 700 000:- och är då 1/4 så stor som våran, då kanske ni förstår att man blir måttlig förvånad över priset.


Ska i a f försöka få hit någon osm värderar fort!

Så vi får ett nytt pris!


idag efter jag hämtade ungarna så gick vi ut och plockade svamp.

Hittade ca 2 liter i a f.

ida har feber och är riktigt genomförskyld.

Så himla tråkigt !!


Nu ska jag ta och mysa lite med ligisterna innan stora myspyskillen kommer hem....


Denna vecka har vi inte en enda dag

ledig tillsammans :-(

jag tycker synd om mig själv :-(

hi hihi


Snart London och en massa mys och bara njuta av att vara tillsammans.



Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards