Pia-Maria

Alla inlägg under augusti 2011

Av Pia-Maria - 17 augusti 2011 12:20

 Sitter här och undrar hur förskylningssäsongen redan är här.

Skolan har inte ens börjat ännu, men nu är ALLA i stort sett sjuka.

Igår kväll ca 22:30 vaknade Alfred och skrek & grät. Jättesnorig och hostig.

Ida är riktigt genomförskyld & Pontus riktigt hostig.


Pelle sitter på jobbet och är förskyld.


Jag har blivit mycket bättre, men har en dundrande huvudvärk.


Har hört att många är sjuka.


2 veckor kvar tills vi åker till London och hur kul är det att det redan börjar med sjukdomar?


Haft 2 riktigt roliga dagar på jobbet. Har kört med en tjejja nu när ordninarie kollega varit iväg på semester.

Blev många skratt där. :-)


Idag skulle jag hämta recept till Zeke hos veterinären. Innan mej var det en kille som skulle avliva sin hund, En boxer född 2008. Först trodde jag att hunden var gammal för den var riktigt sliten i höfterna, men den hade riktiga höftproblem. Men ändå inte blivit utdömd av veterinären ( på ett annat ställe)

Så nu hade dom använt upp sina försäkringspengar så nu ville dom ha 150 000:- för att fixa hunden. Istället för att ge den ett värdigt slut. Så nu fick dom åka till ett annat ställe och avliva hund.


usch kom o tänka på gamla strutten vi hade..saknar honom så !!!!


  Izor

2001- 2010


Hoppas att min huvudvärk släpper snart !



Av Pia-Maria - 14 augusti 2011 18:46

 ..av vilka problem vi har.


Känner mej som universums sämsta mamma.

Jag vet inte alls hur jag ska ta hand om Pontus längre.


Så fort han går utanför dörren så surar han.

ALLT är FEL.


Låter säkert inte som ett jätteproblem, men jag lovar er. Det är ett fruktansvärt stort problem!

Så fort vi gör något så surar han. Står i ett hörn och deppar.

Inget är roligt, allt e skit.

Precis som vi gör allt det roliga för att vara elak mot honom.

Den planerade semesterresan 2012 vet vi inte hur vi ska göra.

Ska vi vara så " elaka" att lämna honom hemma för en veckas semester utomlands?

Att ha med någon som ska sura större delen av resan förstör för alla.

Nu idag har han varit på kalas hos den han leker mest med i skolan.

Han surade hela kalaset igenom berättade mamman. Åt inget, lekte inget och allt var skit.

Inte första gången detta händer.

Och jag vill bara gå o dö typ.


Att ha ett barn som beter sig som en idiot är av förklariga skäl en jobbig situation, men att ha en som tyst surar hela är också ett stort problem.


Våra tankar går just nu åt hållet att han kan ha en " störning"

Det han gillar mest är att vara hemma, gå på 100% rutin.

Att åka iväg och göra saker som inte tillhör vardagen är jobbigt för honom.

Att göra saker som förväntas vara roliga är ännu jobbigare.

Att sitta hemma och spela spel, leka med lego eller se film. ja då finns det inga problem med honom.


Men utanför dörren, utanför vårat trygga hem finns bara sura minner och en massa tvång.


Spelar ingen roll om man planerar " saker" länge innan, ändå funkar inte det.


Och är jag med så surar han ännu mera.


Fotbollsskolan var ju rolig första stunden, sen surade han igenom 2½ tim.

Sista dagarna fungerade bättre, men allt som är nytt är jobbigt.


jag känner mej så fruktansvärt dålig som mamma.


Jag vet varken ut eller in. Ska han få styra hela livet, eller ska vi bara leva livet o skita i honom?

Allt kan ju inte handla om honom för Ida & Alfred hamnar ju i kläm hela tiden pgr av honom.


Jag tror ingen förstår hur jobbigt detta är.

Början man gå till BUP igen så får man börja om allt på nytt.




Idag på e.m var jag och Ida på Maxihuset en sväng.


Ida har ju sparat en massa pengar och presentkort så hon fick shoppa.


Det blev:

* Jeans

*Tunika

*fleecejacka

* höst skor.


Jag köpte mig också ett par skor. :-)


Nu ska jag fortsätta med saftkoket....

Av Pia-Maria - 13 augusti 2011 19:25

 Idag har varit en alldeles underbar dag.


På morgonen åkte jag & de stora barnen o vittjade kräftburarna, men fick ynka 1 liten sak, flyttade lite på burarna.


Sen har vi bara varit hemma o småpysslat lite.


Pelle tog tag i det stora arbetet att dra upp de stora rötterna som blev efter buskarna.

Så nu e det klart.


Sen åkte vi in till Bauhaus och köpte mer lasyr o grejer till mamma & pappas veranda.


Sen har vi bara njutit av dagen här hemma.


På e.m har vi ätit gös ( jag åt skinka istället ) och sen avslutade dom andra med att äta våra egenfångade kräftor.

Även nubben hanns med :-)

Även gösen var egenfångad.


Alfred åt som han aldrig sett mat förut. Honom kan man nog ge mat på måndag först tror jag. :-)


Imorgon ska Pontus på kalas, annars ska vi bara ha en lugn dag hemma igen.

Så skönt!!

Av Pia-Maria - 12 augusti 2011 19:37

 Ni som bytt fönster.

Var fasiken har ni köpt dom ifrån?

Vi letar 3-glas aluminium som galningar.

Fått ett kostnadsförslag av firman, men nu tänkte vi kolla efter om vi kan hitta billigare själv.

Men hittar fasiken i mej bara dyrare än vad våran offert ligger på.


Så jag tar tacksamt emot förslag på webbadresser.


Fick inga kräftor men jag överdriver inte om jag såg MINST 30 st kräftburar utlagda där vi har lagt.

Men jag ger mig inte. Jag ska ha mera kräftor.


Nu dax att ta o träffa min kudde.

Är riktigt trött....

Av Pia-Maria - 12 augusti 2011 17:48

 Idag fick vi våra jackor som vi beställde från usa.

Min satt perfekt och var superskön. Kommer aldrig använda någon annan jacka än den och min salomon jacka.

Salomonjackan gick på 2500:- så den e värd varenda krona, även denna jacka var ju dyr och var sååå skön!


Känner mej febrik och förskyld, men vi åkte ned till Ida`s simskoleavslutning och var stolta föräldrar.

Duktig tjejja hade tagit 5 märken.

2 av dom ( om jag inte minns fel) är att man simmar en viss längd ute på öppet vatten. Alltså inte inne vid bryggorna på djupa delen.

Hon är så duktig.


Sen åt vi mat, Pelle tvätta bilen, förbi skönero sen hem och försöka ta igen sig lite.

Snart ska jag ut på sjön och vittja kräftburarna.

Nice.


ikväll ska jag ta mej lite mys av P. Även om han vill helst ha mig på mils avstånd.


Nu håller vi på o disskuterar med byggfirman om olika priser.

Har även förfrågat mammas byggfirma om offert.


Frågade även mamma`s snickare om dom ville jobba svart hos oss, förstår inte hur dom kunde tacka nej!

Förslaget jag fick av dom var att göra det själv och göra det efter en bok ;-)

hahaha....se mig göra badrum t e x hahaha...


Jag är i a f supernöjd med mammas veranda. SKITSNYGG!

Riktig avis.


Vill ha en likadan ;-)

hahaha


Nu dax att åka till sjön....


Bye!

Av Pia-Maria - 11 augusti 2011 20:15

 Åkte hem tidigare från jobbet. Jag är sååå förskyld.

Kan fan inte ens prata rent.

Är riktigt seg i huvudet, har inte gjort många rätt idag inte.


Imorgon är det simskoleavslutning för Ida och fotbollsavslutning för Pontus.


Här har man en STOR nackdel med flera barn.

Båda har avslutning på smama tid, oliak platser!

Kul o vara förälder då

* NOT *


Nu e jag så trött så nu ska jag sova!

Av Pia-Maria - 10 augusti 2011 20:55

 Är mina känslor och det är sånna känslor jag inte kan styra.


Gårdagen slutade med en jätte kalldusch för mej och Pelle.


Var ju på möte med byggfirman, vi visste att budgeten skulle bli tajt, de skule ligga en bit över, men när vi fick höra slutsumman visste jag inte vart vi skulle ta vägen.


nästintill DUBBELT så dyrt.


De visste om vad vi ville röra oss i för summor, vad vi ville och allt, nu har vi ju trott att denna firma skulle ta fram en lösning för våra behov, men istället kändes det som man satt o blev lurad.


Dyrt är det, det vet jag, men DUBBELT mot vad vi har nämnt.


Så här sitter vi.

10 Augusti.


Ingen byggfirma

Inget bygge på gång

Hösten kommer närmare för varje dag

och med den kommer kylan och vintern.


Och fönsterbyte, badrum och bergvärme måste ske innan vintern.

Så hur FAN ska man hitta en byggfirma som man kan anlita?


Efter 8 månaders jävla prat hit o dit så känner jag en sån stor hopplöshet.

Allt bara försvann ut med vinden, ingen ork, ingen motivation och ingen GLÄDJE!

Alla bygglov, ritningar är klara och ligger i mappen redor för att tas i bruk, börja gå från dröm till verklighet.


4 byggfirmor har vi gått igenom.


Det låter så enkelt.

Ring en byggfirma, börja bygg, ta rot-avdrag och sen betala.

Men så jäkla enkelt var det ju inte.


Nu har i a f mamma pratat lite med sin byggfirma så nu ska vi ta ett snack med dom.


Men detta är inte allt elände...


den 2-5/9 ska ju äntligen jag och min älskling få åka till London,

Av alla jävla ställen på hela jorden så ska dom hålla på där ??!!!

Ni anar att jag har svårt o slappna av.


Sen var hundjäveln riktigt jävla puckad imorse så honom vill jag inte ens se åt på år o dar, men det orkar jag inte gå in på här.

Huvudsaken att någon i huset ger honom mat.. fy jäkla hund!


Just nu är allt negativt, jag vet inte hur jag ska vända dessa saker till något positivt, kunna ta tag i det hela och faktiskt försöka få till något.

8 månader senare och jag sitter med en dröm som förblir en dröm.

Mitt badkar till vintern, ett varmt boende och en billig elräkning.



Så snälla.. låt oturen vända och jag vill börja bygga!




Av Pia-Maria - 9 augusti 2011 08:43

 som är totalt fullbokad varenda timme.


Nu har jag redan varit ute på sjön med grabbarna.

Fick med mig 18 kräftor hem så totalt har vi 47 st.

Nice...för dom som äter det :-)


Snart är det dax att göra mej iordning och åka med Pontus på fotbolls skola.

10-13.


Kl 13:30 ska mamma & pappa hämtas, de kommer hem från kryssningen.


Kl 15: 00 ska jag vara på möte med byggfirman i Linköping.


Snacka om att det är fullbokat!


Vet inte hur jag ska orka, lär väl somna som en stock ikväll - igen.


Men men....


på lördag.. då ska jag inte göra ett skit!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards