Pia-Maria

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Pia-Maria - 10 januari 2012 11:32

 Listan krymper och nu har jag ringt 2 samtal.

Det ena har jag gått och försökt lugna ned mig innan jag ringer. Försöker att på ett pedagogiskt sätt få fram mitt budskap.

Det handlar ju förstås om dessa jävla träd på kommunens mark!

Men nu kände jag att tiden hade kommit och det var dax.

Så nu är en "felanmälan" gjord och nu väntar jag på att gubbjäveln ska ringa upp.

Han är fruktansvärt otrevlig och skitjobbig att prata med. Men han ska kontakta mej och jag hoppas att han är trevligare denna gång.

Hujja för den gubben.

Tänker bara informera om våra sönderslagna spaljer och att det nästan träffade våra bilar.


Nu när huset ska upp så får detta inte hända!


Nog om detta..............


Läste gamla inlägg om vad som skulle hända 2011 och nu med facit i hand så var det inte så mycket som stämde mer än att barnen fyllde år som dom skulle.

hahahaha


Så detta år tror jag .... och jag vet.....


8:e Mars fyller Pontus 8 år

19 April fyller Pelle 39 år

23 Juni fyller Ida 10 år

21 Sept fyller jag 29 år

&

17 Okt fyller Alfred 5 år.


Tiden bara springer iväg.


Och Vecka 9 ( tror vi ) startar arbetet med grunden och v 12 kommer huset.


Vi längtar och längtar och längtar.

Vilken resa detta år kommer att bli....


Idag kom inget bygglov på posten, men vi väntar :-)

Av Pia-Maria - 10 januari 2012 10:15

 Nu är vardagen här och det är så skönt!!!!


Jag är mer en vardagsmänniska än lov-människa.

Kan man säga så? hi hi


Båda barnen verkade riktigt glada att få gå tillbaka till skolan och lille Alfred undrade när han skulle få gå till skolan. Stackarn... han har 1½ år kvar och längtar redan ;-)


Idag har jag haft lite energi så nu har jag tvättat 2 maskiner tvätt, bäddat, torkumlar just nu, slängt en massa skräp som låg i bilen, hjälp mamma med en gardin och så lite annat små plock....


Snart dax för lunch och de ska bli gott :-)


Se om man får någon överraskning i brevlådan.

Finns rätt mycket jag väntar på som ska komma :-)

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards