Pia-Maria

Alla inlägg den 31 januari 2012

Av Pia-Maria - 31 januari 2012 09:59

  Så nu har denna månad redan gått. Jösses vad fort tiden går.

Jag tycker alltid att Januari och Februari går så himla fort. Men det kanske är för att man tycker December går så sakta.


Idag fick det blir VAB för lilleskiten....

Han kör radiostyrd svampbob bil.

Tänk om en annan hade samma ork :-)


Igår fick jag ett mindre roligt brev från Försäkringskassan.


Jag fick bostadsbidrag 2010. Avslutade detta i Maj för att då blev jag och Pelle Sambos.

Hade gett inkomstuppgift.


Men i Aug 2010 fick jag ju heltid vikariat på Loomis.


Då var ju redan bostadsbidraget borta för ett par månader och inget jag tänkte på.


Nu har dom räknat ut min årsinkomst för 2010 och tycker då att jag ska bli betalningsskyldig ett x antal tusen för fel inkomstuppgift.


Ringde då upp idag till FK och förklarade läget.

Enligt honom har jag INGEN SKYLDIGHET att ändra min inkomstuppgift efter att ha avslutat bostadsbidraget och räknar man ut på mina lönespec från jan - Juni 2010 så stämmer den inkomstuppgiften ju.

Ska jag behöva tacka nej till jobb för att hålla samma inkomstuppgift hela året? 

Så jag har anmält att jag tänker inte betala och de får ta ställning till hur det ligger till.

Hur fan ska jag veta att jag får jobb flera månader efter? Jag hade ju inga pengar från FK då.


Då får man ju räkna fram tills Juni och se att jag har deklarerat rätt då.


Han jag pratade med höll med mig så skönt att jag inte var ute och cyklade helt i denna fråga. 


Imorgon är det dax för operation och sen hoppas jag att jag i a f är hemma till helgen till min underbara familj.

Är ju så jäkla trist att ligga på sjukhuset ju.


 



Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards