Pia-Maria

Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Pia-Maria - 24 januari 2012 19:10

  Idag är en sån dag då man som mamma inte vill existera.

Skolan ringde mamma ( vilket dom ska göra ) och berättar att Pontus har ramlat ut genom ett fönster.

han har slagit sig vid ögat och slagit av en "liten" bit av framtanden.

pontus har ju inga mjölktänder utan sina vuxentänder nu.


Mamma var närmast skolan så hon åkte in och ringde sedan oss, han behövde verkligen åka in till både tandläkare och läkare.

Vi stod på Eksjöhus och skulle ju ha möte nr 2.


Så bara att åka därifrån och mamma hade tagit med sig Ida och Pontus hem.


Så detta mötte oss hemma.


        


Så ringde tandläkaren och dit fick vi komma direkt.

Så nu är hans framtand hel igen, men båda framtänderna är ju lösa så han får inte äta något hårt på 2 veckor, eller borsta tänderna. Så vi har ett annat medel vi ska ha på hans framtänder.


Sen hem och boka tid med jour-vc och upp och kolla eventuell hjärnskakning och eventuella frakturer i ansiktet.

Allt verkar ok, men de tvättade såren som var smutsiga och fick ett plåster på det stora vid ögat.


Så nu håller vi tummarna för att den trasiga tanden inte dör så han får mera problem. Men nu blir det ett par återbesök för detta.


Så detta har vi fått förklarat för oss hur det gått till:

Pontus har varit vid fönstret, han hörde någon ropa, vad vet jag inte, så han lutade sig mot fönstret, och det var bara igenskjutet och inte låst så det for ju upp när han lutade sig emot det och han for ut. Ett par meter bakom står Ida med några kompisar och ser honom försvinna ut genom rutan.

Så hon blev ju såklart hysteriskt och pontus hade ju riktigt ont.


Men jag e glad att det har gått bra, kunde ju slutat riktigt illa detta.


Men inställt möte, inställt bio,


Så det kan gå!


Av Pia-Maria - 24 januari 2012 11:26

 Nu har Dennis och Niklas från byggfirman NM-bygg varit här. Gått igenom en del så nu i e.m får vi fortsätta diskussionen. Mycket som handlar om jordkällaren och dessa saker där nere. Jag försöker att inte lägga mig i allt för mycket för där är jag inte kunnig alls.

Men gick igenom hur tomten är och kom fram till att vi ska sänka den delen som är högst på tomten så vi får en sån plan tomt som möjligt.

Istället för att höja huset på ena sidan och då kommer vi få att huset är högre än resten av tomten.

Så hellre ta bort än lägga till.

Fick en del bra förslag så det känns bra.

Det som dom tar bort kan vi återanvända där gamla huset står så vi kan så en ny gräsmattan. Här snålar vi på jord :-)


Igår ringde hemtelefon kl 20:50. Vem fan ringer nu lixom ???!!!

Vi har barnen försäkrade på Trygg-Hansa och allt annat har vi på folksam.

Och det var en snubbe från Trygg-Hansa som ringde. Gick igenom lite av barnförsäkringen, vilket jag redan hade koll på och sen så säger han så här:


-Ja, vad det gäller bil och husförsäkring har ju inte DU koll på så kan jag få prata med den som sköter det!

- Ja du, svarade jag, jag sköter allt sånt i detta hushåll!

- jasså !!!!!


Efter jag sagt trevligt 3 ggr att jag inte är intresserad av att byta bil och husförsäkring, och han försökt idiotförklara mig så slängde jag på luren i örat på honom.

Så jag skrattade riktigt gott åt hans dryga kommentar om bil-hus försäkring. Snopet för honom !!!!

Och då slog tanken mej. Alla kvinnor som inte har en karl. Har inte dom några försäkringar alltså?

Försökte att vi skulle ta en livförsäkring också. Som om vi inte är upp över öronen försäkrade i o med husbygget. Så fan ta den som har ihjäl mig för

då blir Pelle rik ;-)


Med den attityden så tror jag inte han säljer så mycket försäkringar! hahaha...

Jag brukar lyssna på när dom ringer från bolag som man är kund hos, ibland kan man ju faktiskt ha missat något.


Ikväll blir det Bio med älskling. Hamilton kommer att visas på duken och jag hoppas den är så bra som folk säger.


Dax att vårda mitt huvud som värken som attans! Vet inte vad det är....



Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards