Pia-Maria

Alla inlägg den 13 januari 2012

Av Pia-Maria - 13 januari 2012 16:33

 Igår fick vi äntligen bygglovet på papper! Så jäkla skönt!!

Fast mamma & pappa fick papper om att vi fått bygglov och har 3 veckor på sig om dom vill överklaga beslutet.

Blir spännande 3 veckor :-) hi hi hi


Tänkte bjuda på våran planlösning.

Lite har vi ju ändrat på.


Det som har ett rött sträck och kalas arbetsrum blir Pontus rum. Där inne ska vi ha en loftsäng med skrivbord under så det blir inte så lite som det ser ut som.

Rummet som är vid vårat sovrum ska vi ha som kontor.
Så barnen på en sida och vuxna på den andre :-)

Det är även en dragdörr in till barnens avdelning för att skärma av in till köket.


Nu är det inte långt kvar.


  


Köket kommer vara emot skogen/dungen och vardagsrummet är mot mamma & pappa.


Vi känner oss SUPERNÖJDA över hur vi har fått till allt.


Där ni ser induktionshällen, där är det öppet in mot vardagsrummet.

Där har vi även förlängt skivan så det blir en bar.

En takhängd fläktkåpa


Det kommer bli så snyggt !!!


Ge gärna kommentarer !!!!


ca 66 dagar tills husleveransen kommer !!!

Av Pia-Maria - 13 januari 2012 16:28

 Börjar gilla fredagen mer o mer.


Först lagade bilen gratis :-)


sen kom den där jävla kommungubben som är så otrevlig, vad han sa kan jag skriva en annan dag, men facit var i a f att vi får bort trädet!!!!


och så ringde Swedbank och vi får tillbaka våra 5 000:- som vi har betalat för de ska handlägga vårat ärende i byggkreditivet.

JIPPIE !!!!


It`s so fucking good !!!!


Ibland är det bra roligt !!!!



Av Pia-Maria - 13 januari 2012 10:07

 Igår när jag åkte hem så lagom tills jag kom till Norrköping så skulle jag tvätta rutan och då ick ju förstås vänster vindrutetorkare sönder så båda korsade varann och stod som ett kors på framrutan.


mutter mutter mutter.


Ännu en oplanerad utgift.

Nu vill man ju spara så mycket pengar som det bara går till att köpa grejer till nya huset så jag kände mig en aning förtvivlad.


Men Pelle sa åt mej att åka ned till Audi Express service och i a f höra med dom vad det kan vara för fel.


Så pappa skulle ju ta sin bil till jobbet idag och jag behövde ju låna deras bil om min var tvungen att vara inlämnad, så jag fick stressa iväg och skjutsa pappa till jobbet.


Så vid 9 tiden åkte jag ned dit och träffa en kille och förklarade problemet.

Han gick ut med kaffekoppen i handen, kände på torkarbladet, gick in och hämtade en mutterdragare och 2 sek senare var bilen lagad.

Var muttern som håller i själva armen som hade blivit riktigt lös.


Så inte en krona fick jag betala fast att jag ville.


Snacka om service !!!!!


Så nu funkar bilen som den ska och jag är riktigt glad för det!!


Nu dax att åka till tandläkaren med Alfred. Sen handla. Sen tar jag HELG!!!

Av Pia-Maria - 13 januari 2012 07:53

 Jag har nu burit på en hemlig i flera månader.

Något som de flesta nu har fått reda på.

Men några ytterst få har vetat om det hela tiden.


Jag ska genomgå en stor bukoperation nu den 1 Februari.

Tänker inte gå in på vad jag ska göra.


Då jag under stora delar av hösten har varit på flera undersökningar och tester så har jag och läkaren kommit fram till att detta är en sista utväg.


I början trodde jag att det var cancer jag hade fått då en del av symtomen var som det. Men proverna visade att det inte var så. Vilket jag är riktigt glad för.


Under hela denna process har jag knappt pratat med någon. Detta har varit en mycket tung period och nu kommer den tyngsta. Att genomgå operationen och sen vara sjukskriven 1-1½ månad.


Nu när jag hade fått operationstiden och min chef var informerad så berättade jag för några kollegor om vad jag skulle göra. Betonade tydligt att jag inte vill att flera ska veta om det för detta är min ensak.


Men det var visst en person som inte kunde hålla tyst, och som jag vet namnet på också, har berättat för andra på jobbet så nu är snacket igång.

Blev utfrågad av flera st som inte ska veta om detta.


Jag känner mig så arg, besviken, överkörd. ja jag vet inte allt.

Jag har förklarat varför jag inte vill att folk ska prata om det. Detta är min ensak.

just nu har ingen som helst lust att gå till jobbet längre. Jag vill inte bli påhoppad av flera som ska ifrågasätta varför jag ska opereras.

Vissa saker pratar man inte om till allt o alla.

Jag ska liksom inte operera hälsenan.


Några blev nog sura när jag sa att det är min ensak och jag vill inte prata om det.


Jag undrar om det var värt av denna person att inte hålla tyst.


Men nu ska jag fokusera på att genomgå detta, bli frisk och sen kunna lägga detta bakom mig!

Men tilliten är är borta med vinden !

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards