Pia-Maria

Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Pia-Maria - 6 maj 2011 18:24

                                                           


Lite gamla bilder som låg och väntade att få bli sedda igen ;-)

Av Pia-Maria - 6 maj 2011 17:44

  Idag på e.m kände jag mig så rastlös och hade ingen lust att göra något i trädgården.

Så jag hörde mig för hos vänner så vips så blev jag inbjuden på fika ;-)


Maria o jag satt på en filt på gräsmattan medans barnen lekte. Jag hade ju bara alfred med mig, men det var så mysigt så ;-)


Nu väntar jag på att Pelle ska sluta och komma hem.

Blir lite pepparbiff och myspys.


Har ju lånat filmen:




Se om den e bra eller inte.


Imorgon blir det MediaMarkt för hela slanten.


En massa kändisar som uppträder så det vill ju barnen och mamma se ;-)


dax att sätta igång här hemma.


Hörs imorgon ;-)


Av Pia-Maria - 6 maj 2011 13:42

  Idag på f.m har vi hunnit med mycket.

Först åkte vi och lade om däckena på bilen, så nu har A3 nya fina tofflor till sommaren ;-)


Sen åkte vi till Swedbank HC och satte in " bilpengarna" .

Var ju tvungen att skriva på ett papper där jag skriftligt får berätta var "alla" pengar kommer ifrån o dyl.

Man får inte sätta in hur mkt som helst utan att bli ifrågasatt.

Så inga svartpengar där inte ;-)


Sen gick vi och tog en fika på Lindahl`s.


Åkte sen ut till Babyland där vi köpte en ny bilbarnstil till Alfred. Till min bil.

Blev denna skönhet:



Har en i turkos till Pelle`s bil som jag fick med A3 när jag köpte den.


Verkar bli bra väder så snart dax att gå ut känner jag.


Sitter fortfarande vid Ida`s dator. Skitbra sak det där ;-)

Av Pia-Maria - 6 maj 2011 07:48

  Ibland är det bra synd om Pelle som lever tillsammans med en häxa som mej.

Igår jobbade Pelle 7-17 ( och så 45 min resväg på det enkel resa )

och jag jobbade ju 9-19:30.

Kom hem till halv 9 och då hade fortfarande inte dom som ville köpa A4 kommit.

Så vi hann se klart Criminal Minds och båda var SKITTRÖTTA !!!!

kom en " familj" och 2 män kollade på A4.

Då började skiten !

Dom skulle pruta ännu mera än vad dom har gjort, ena saken efter det andra och efter ca 20 min orkade jag inte vara tyst längre.

Klev jag fram ett steg, pekade med hela handen och sa:

- Ge mig bara ett rakt och korrekt svar, vill ni ha bilen? JA eller NEj?

Annars kliver ni av tomten på en gång!


båda männen blev knäpptysta, ena sade efter ett tag, måste du bli så arg?


Efter en pinsamt tyst stund så svarade dom JA och så gick vi in och skulle skriva på papperna.

Då var det annat tonläge på männen.


Snacka om att mitt tålamod inte höll längre än 20 min tjaffs typ.


Efter dom åkt så skämdes jag som f*n för Pelle och sa förlåt, men han bara asgarvade och tyckte det var kul o se OrdningsvaksPia komma fram hahahaha


Idag ska jag äntligen få arslet ur och byta mina däck, shoppa en ny bilbarnsstol till Alfred, beställa Londonbiljetterna.

Har en hel del som måste göras idag.


Ida & Pontus följer med sina klasskompisar hem, ett syskonpar som är lika gamla som våra och går i samma klass.

Perfekt!


Så nu har jag bara Alfred hela dagen, så en riktigt mor-son mysdag.


Pelle jobbar ju tyvärr :-(


Men vi får hela underbara helgen tillsammans! Mycket mys det!!!!


Tycker klockan går så sakta nu.

Vill ju komma igång med alla sysslorna jag har framför mig.



Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards