Pia-Maria

Alla inlägg den 26 maj 2011

Av Pia-Maria - 26 maj 2011 17:23

  Idag har jag o Alfred styrt så mkt med trädgården.

Mamma o jag var och köpte nya blommor, då känns det lyx o bo granne med en blomsterhandel ;-)


Idag tvättade jag framsidan av huset med högtryckstvätten, skönt o få bort soindelväv o dyl.

Sen rensade jag på gruset, lade dit nytt grus, planterade nya blommorna där de skulle vara.


Köpte inte blommor till lådorna vid fönstret. Tvekade eftersom vi ska göra fönsterbyte så jag vet inte alls hur det kommer se ut efteråt.


Sen köpte jag ingen hängampel, kunde inte bestämma mig för färg och val av blomma.


Men dom andra jag köpte är jag så nöjd med.

Hoppas Pelle ser och blir lika nöjd.


Idag har Pontus varit på kolmårdens djurpark, men han var inte alls nöjd när han kom hem.

Tydligen hade de blivit lovade att göra vissa saker, men sen blev det inte så. Ska höra mej för på skolan varför, för Ida`s klass gjorde dessa saker.


Tog även bort blompelaren framför ytterdörren, ska lägga nytt grus där och sen ställa fina blommor där.


Fick så mkt gjort idag, och Alfred hjälpte till bäst han kunde och Ida gjorde massor när hon kom hem.


Idag har jag för första gången kollat på tv4Play. Var ju riktigt bra sak det där ;-)


Går ju på Jobbhelg så från min sida blir det tyst ifrån - igen.


Jo, idag har jag hållt en 2 månaders bebis. MYS.


Tyckte jag kände igen bebisen och så vände sig mamman om och det var ju inte mindre än Elin med sin söta Nova.

Såå söt !!!!


Av Pia-Maria - 26 maj 2011 08:02

  Japps, när klockan ringde imorse så sov alla som stockar, inkl Pepe.

SUCK !!!


Men jag kan lova er, i helgen när jag måste gå upp kl 6, så kommer ungarna att väcka mej kl halv 6 för att då e de vakna.


Blir en mycket rörig helg, men en massa farandes, så jag ser redan fram emot måndag !

hahaha....

Kommer bli så jobbigt i helgen, men bara att härda ut :-(


Idag verkar det bli fint ute så jag hoppas jag kan vara ute. Blev ju inte så mkt igår eftersom det blåste så enormt.


Idag är det Pontus tur att åka till Komårdens djurpark. Han var riktigt stolt kille när han gick till skolbussen med väskan blytung med matsäck och en peng i plånboken.

25:- fick de ha med sig. Räcker det till en glass på kolmården???

Hade nog varit bättre med 50:- med tanke på hur dyrt det är där uppe.


Känner mej en aning stressad över sommarkänslorna..om 1½ vecka går min kollega på semester, men var fan är sommarkänslorna då?

Jag känner mej stressad, blommorna är inte ens inköpta ännu.

Jag känner inget behov ännu av semester ännu.


Igår var Ida och lekte med Sabina igen.

Är glad att dom har funnit varandra igen ;-)


idag är Alfred hemma , jag är ju ledig,

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards